Home LAW/Streekpaden/etc. Wandelingen Nederland Reizen Buitenland GPS-tracks

Oranjewoud NS-wandeling: Wolvega - Steenwijk 23,5km.

GPS

De tweede dag gaat de route in 23,5km naar het eindpunt in Steenwijk.

Na de overnachting in Wolvega lopen we al snel Wolvega uit, onder de drukke A32 door en direct rechtsaf een polderweg in die ons leidt naar het natuurgebied van de Lendevallei.
Al vlug wandelen we door de bossen en even later zien we links een moerasgebied en rechts de eerste waterplas met veel watervogels.
We passeren een tweetal vogelobservatieschermen en lopen langs een 2e waterplas naar het riviertje de Linde, dat we oversteken. We verlaten nu het natuurgebied van de Lendevallei.

Nu blijven we geruime tijd langs de Linde lopen en komen het volgende natuurgebied binnen, namelijk dat van de Lindevallei.
Na enige tijd slaan we rechtsaf en lopen naar Steggerda. We passeren dit dorp en lopen verder naar de bossen van de havezathe Eese.
Het landgoed "De Eese" strekt zich uit over 3 provincies: Overijssel, Drenthe en Friesland.
We wandelen eerst langs Huize St. Hubert en via een veldkeien pad naar Huize Eese.

Daarna passeren we het heidegebied van het Eeserveld en enkele grafheuvels.
We blijven in een bosgebied en wandelen verder richting de Woldberg.
Via statige beukenlanen klimmen we omhoog naar de top van de 26 meter hoge Woldberg en daarna dalen we door de bossen af naar Steenwijk.
We passeren de A32 weer, lopen Steenwijk binnen en komen bij het station waar deze tweedaagse route eindigt. Hier nemen we de trein terug naar Heerenveen waar we deze 2-daagse wandeling begonnen.